DaCi-Finland järjestää sunnuntaina 13.1.2019 koulutuspäivän
NÄKÖKULMIA LASTEN TANSSIKASVATUKSEEN OSA 2
 
Paikka: Vantaan Tanssiopisto, os. Kilterinkuja 2, 01600 Vantaa. 2 krs.
 
KOULUTTAJINA ANNA-MARIA VAIRIO, SARI AROKIVI, FANNY GUREVITSCH JA SINI KUKKONEN
 
Ajankohta ja paikka
 
Sunnuntai 13.1.2019 klo 9.30–16.30.
 
Vantaan Tanssiopistolle pääsee parhaiten junalla. Myyrmäki on lähin pysäkki, junat I ja P. Asemalta noin 10 min kävelymatka. Tanssiopiston tilat ovat punatiilisessä 3 kerroksisessa talossa.
Mikäli tulet omalla autolla, tanssiopiston pihalla on useita 4h vieraspaikkoja. Mikäli tarvitset tarkempaa opastusta, soita Anna-Maria Vairio p. 0503550336
 Kurssille ilmoittautuneille annetaan ovikoodi, jolla he pääsevät sisään.
 
Aikataulu:
9.30 – 10.00 Aamukahvi
10.00 – 12.30 Harjoituksia 4-5v 
12.30 – 13.15 Lounastauko
13.15 – 14.30 Harjoituksia 5-6v
14.30 – 14.45 Kahvitauko
14.45 – 16.30 Harjoituksia 5-6v jatkuu ja keskustelua
 
 
Kohderyhmä
Tanssinopettajat, tanssinopettajaksi opiskelevat, aihealueesta kiinnostuneet pedagogit.
 
 
Ruokailu
Kauppakeskus Myyrmannissa on useita lounaspaikkoja, se sijaitsee 10 min kävelymatkan päässä.
Tanssiopistolla on kurssilaisten käytössä kaksi jääkaappia ja kaksi mikroa.
 
 
Kurssin hinta
Hinta
75 euroa daCin jäsenet ja jäsenkoulujen opettajat (koulu voi lähettää kurssille 
2 opettajaa jäsenhintaan)
50 euroa opiskelijat
95 euroa muut osallistujat
Luentosarjan ensimmäiseen osaan osallistuneet saavat kurssista 10€ alennuksen. Mainitse ilmoittautumisen yhteydessä, jos osallistuit ensimmäiselle kurssille. Hinta      sisältää kurssipäivän ohjelman ja kahvit.
 
Ilmoittautuminen
31.12. mennessä osoitteeseen This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
Kurssimaksu maksetaan ennen kurssin alkua daCin tilille FI3656091840046546. Kurssin viitenumero 20242. Muista mainita maksussa oma nimesi ja käytä viitenumeroa. Jos tanssikoulu maksaa useamman osallistujan kurssimaksun, lähetä eriteltynä maksettujen kurssilaisten nimet sähköpostiin This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..
 
Kurssin sisältö
Lähestymistapoja lasten tanssikasvatukseen – kurssisarja koostuu kolmesta lasten tanssikasvatusta käsittelevästä kurssista.  Ensimmäisellä kerralla syyskuussa 2018 käytiin läpi 1-4-vuotiaiden opetusta. Seuraava kurssi pidetään tammikuussa 2019, aiheena 4-6-vuotiaiden tanssikasvatus.  Kurssisarja huipentuu kesäkuussa 2019 aiheena 6-8-vuotiaiden tanssikasvatus ja loppukatsaus koko teemaan. Kurssimaksuihin sisältyy tehdyistä harjoituksista materiaalikooste ja musiikkiehdotukset. 
 
Lähestymistapoja lasten tanssikasvatukseen 4- 6-vuotiaat kouluttajista:
 
Sari Arokivi, Tanssistudio Jamin taiteellinen johtaja Imatralta.  Hän on klassisen baletin ja lastentanssin opettaja, jonka lastentanssin koreografioita on palkittu Arktisissa askelissa. Saria innostaa ilon ja huumorin kautta opettaminen. Hänen tavoitteenaan on tanssiteknisten valmiuksien ja luovuuden yhdistäminen opetuksessaan.
 
Fanny Gurevitsch toimii Mikkelissä Etelä-Savon Tanssiopiston rehtorina ja tanssinopettajana.  Hänen lajejaan ovat lasten tanssi-ilmaisu, nyky- ja jazztanssi.  Fanny on kiinnostunut luovuuden ja oman tekemisen ilon vahvistamisesta ja vahvistumisesta.  Tanssin eri elementit, leikinomainen, mielikuviinkin pohjaava teknisten taitojen kehittäminen, ovat kokonaisvaltaisen tanssi-ilmaisun perusteita.
 
Anna-Maria Vairio (Ansku) on Vantaan Tanssiopiston apulaisrehtori ja nykytanssin opettaja. Hänen tanssitunneilla on tärkeää luoda luottavainen ilmapiiri, tukea jokaisen yksilön luovuutta ja kunnioittaa toisia. Tärkeitä elementtejä ovat myös monipuolisuus, energisyys ja keskittyminen. Koreografinen työskentely on Anskun lempipuuhaa. 
 
Sini Kukkonen on klassisen baletin ja lastentanssin vastuuopettaja Espoon Tanssiopistossa.  
Sinin tunneilla tärkeää on jokaisen lapsen yksilöllinen huomioiminen ja tanssin ilon löytäminen. Tunneilla harjoitukset ovat hyvin suunniteltuja ja sisältävät pedagogisia tavoitteita. Opetuksessa otetaan huomioon lapsen ikä ja herkkyyskaudet. Tunneilla korostuvat tekemisen meininki ja oikeiden asioiden oppiminen.